de perceptie paradox

“All problems are illusions of the mind.” Wie dat gelooft, snapt meteen waar dit boek over gaat. We kijken allemaal vanuit een uniek referentie- kader naar andere personen en gebeurtenissen op deze wereld, en daarin ligt zowel onze grootste waarde als onze grootste valkuil verscholen.

Onze perceptie, zoals we ons persoonlijke referentiekader noemen, is uniek aan ons. Tegelijkertijd betekent dat ook dat we, allemaal, ontelbaar veel blinde vlekken hebben. “Ik zie, ik zie… wat jij niet ziet” is niet langer slechts een spelletje. In het volwassen leven draaien hele organisaties hierop. De vraag is alleen: hoe bewust ben jij je van je eigen perceptie; van de aanwezige percepties in je team, en van de aanwezige percepties in je organisatie? Pas als je je hier bewust van bent, kun je er gericht mee werken of wanneer nodig: erin bijsturen.

Dit boek geeft je de handvatten mee om niet alleen jezelf, maar ook je omgeving tot bloei te laten komen. De perceptie paradox laat je zien hoe je kunt veranderen voorbij het eigen perspectief. Je perceptie is uniek aan jou en aan de ander. Dat zorgt voor verbinding, innovatie en succesvolle verandering

  • Een fantastisch bruikbaar boek! Helder geschreven en erg herkenbaar.

  • Met veel plezier heb ik dit boek in 1 keer uitgelezen. Helder en erg nuttig

  • Wauw ik heb al veel boeken gelezen. Maar nu pas begrijp ik het paradoxale van mijn eigen percepties van zowel mezelf als van anderen helemaal. Aanrader voor iedereen die zichzelf serieus neemt

Over de auteur:

Marcel van der Loo (1971) is  afgestudeerd als interdisciplinair onderwijskundige aan de Radboud Universiteit, met een specialisatie in beroeps- en bedrijfs- opleidingen. Daarna heeft hij een breed curriculum opgebouwd. Eerst als HR-adviseur en manager, toen als directeur en verandermanager binnen diverse ondernemingen. Eind 2017 nam hij het stokje over van Jan Brandenbarg als directeur van Birkman Nederland. “Snelheid geven aan wezenlijke verandering” is zijn motto.

Inloggen voor Birkman Professionals

×
Product added to cart

Geen producten in de winkelwagen.